ternbicycles verge tour

das velowerk gewinnt - zusammen mit tern - einen taiwan excellence award für dieses velo!

Verge Tour"The Verge Tour redefines what touring bikes are capable of. Designed in partnership with velowerk of Switzerland, the Verge Tour combines the riding position, cargo capacity, and serviceability of a long haul tourer, with amazing portability.
The heart of any bike is the frame, and every detail of the Verge Tour’s frame has been optimized for touring. Starting with hydroformed aluminum tubing and a patented forged handle post, the Tour is incredibly stiff and responsive. For extra heel clearance and comfort the Tour is engineered with longer seat-stays, and for cargo-carrying, all the required front and rear eyelets. The bike is spec’d with a custom chromoly fork up front, for strength and vibration-dampening, and an eccentric bottom bracket—a rarity in the industry—so riders can seamlessly switch to an internal gear system.
Bike tourists need resilience and self-sufficiency, and the Verge Tour delivers. With integrated lighting, and a full-sized bike pump concealed in the seatpost, the bike is built for self-supported travel. The bike comes stock with full front and rear racks, solid disc brakes and ultra-wide 27-speed gearing. It’s extra-comfortable too, thanks to Schwalbe Big Apple 55 mm tires, an adjustable stem, and ergonomic bike-grips.
Best of all, the Verge Tour folds down for easy transportation, which means more exciting adventure. It’s a bike designed for weekend riders—who get out to the country by train—or for global explorers, riding around the world with the peace of mind that in a tight situation they can put their touring rig on a bus."

das verge tour hat den gleichen rahmen wie das werx ,ist aber mit günstigeren komponenten fabrikmontiert. es ist im velowerk bereit zur probefahrt. preis chf. 2'200.-

die aktuelle tern-preisliste

 

hier kannst du nachlesen, was dieses velo alles kann.

 

"thomas, what did you do with the werx-geometry, your bike rides like a cadillac!" wurde ich gefragt.
faltvelos haben einen schlechten ruf wegen ihres "zickigen" fahrverhaltens. dieses fahrverhalten kommt daher, dass sich die hersteller nicht wirklich mit velo-geometrie und velophysik befasst haben, das werx hat hervorragende fahreigenschaften, sogar freihändigfahren geht. die rahmengeometrie basiert auf den erkenntnissen des englischen physikers david jones, der sich in den 70-er jahren intensiv mit dieser materie befasst hat. durch den absichtlichen bau von "unridable bicycles" hat er sich an die "richtige" geometrie herangetastet. er scheint recht gehabt zu haben, es funktioniert!
anekdote: die ersten beiden werx-kunden sind mit bike friday vorgefahren, eine woche später waren die amerikanischen kultobjekte verkauft und 2 werx bestellt, es sind die beiden kunden mit den UHU-ferien...

das verge tour hat genau die selbe komfortable rahmengeometrie wie das werx.